3D számítógépes geometria 2

 
Elméleti blokk:

  1. Bevezetés
  2. Racionális görbék és felületek
  3. N-oldalú Bézier felületek
  4. Felületmetszések és lekerekítő felületek
  5. Hálóparaméterezés I
  6. Hálóparaméterezés II
  7. Proximity görbék
  8. Esztétikus görbereprezentációk
    1. Másodfokú Bézier-görbe monotonitás-teszt applet (Flash, forrás, újraimplementált Racket forrás)
    2. Class A Bézier-görbe & log-esztétikus görbe interpoláció applet (videó, Racket forrás)
    3. Diszkrét log-esztétikus spline interpoláció applet (videó, Julia forrás)
  9. Illesztés kényszerekkel I
  10. Illesztés kényszerekkel II
  11. Implicit felületek
  12. Implicit felületek illesztése
  13. Labelled fitting
  14. 3D nyomtatás
    1. Összefoglaló
    2. FormLabs
    3. Videók: Form 2, Form Cell, Fuse 1
  15. Négyoldalú spline felületek (quadrilateral surfaces, XSolid)
  16. Diszkrét geometriai algoritmusok és adatszerkezetek
    1. Ujjgyakorlatok + megoldások
    2. Példaprogram a nanoflann könyvtár használatára
  17. QuadMesh generálás

Gyakorlati blokk - hasznos algoritmusok:

  1. Bevezetés
  2. Lineáris algebra alapok
    1. Ujjgyakorlatok + megoldások
    2. Néhány algoritmushoz Julia forrás:
      1. Gauss-elimináció
      2. Gauss-elimináció pivotálással
      3. Gauss-elimináció tridiagonális mátrixra
      4. Gauss-Seidel iteráció
      5. Bikonjugált gradiens
      6. Hatvány-iteráció
  3. Numerikus módszerek
    1. Ujjgyakorlatok + megoldások (gyökkeresés & optimalizálás)
    2. Ujjgyakorlatok + megoldások (numerikus integrálás & differenciálegyenletek)
    3. Néhány algoritmushoz Julia forrás:
      1. Kettéosztás
      2. Newton-Raphson iteráció
      3. Brent-módszer
      4. Laguerre-módszer
      5. Aranymetszéses keresés
      6. Kereszt-entrópia és MADS (ld. még a dfo könyvtárat)
      7. Trapéz módszer
      8. Clenshaw-Curtis kvadratúra
      9. Negyedrendű Runge-Kutta módszer

Összefoglaló előadás
 
Hallgatói előadások (Önálló projektek kiírása és ütemezése):

  1. -
  2. -
  3. -

Korábbi hallgatói előadások:

  1. 2016
    1. S-patch
    2. T-spline felületek
    3. Baricentrikus paraméterezés
    4. Adaptív távolságmező (ADF)
    5. Implicit felületek (MPU)
  2. 2018
    1. ICP regisztráció
    2. I-patch
    3. Támaszstruktúrák generálása 3D nyomtatáshoz
    4. Háromszöghálók generálása kényszerekkel
    5. Általánosított Bézier felületek kiszámítása GPU segítségével + mérési eredmények
    6. Hengerek felismerése és eltávolítása mért háromszöghálókból
  3. 2020
    1. 3D-s objektumok deformálása geometriai kényszerek figyelembevételével
    2. Optimális Delaunay háromszögelés
    3. Generative design
    4. Implicit és parametrikus felületek konverziója, és a Dupin cyclide
    5. Szabadformájú alakzatok tervezése poliéderek segítségével
    6. Mért ponthalmazok összevonása
    7. Lyukkitöltés S-patch felületekkel

Archívum (régebbi előadások):

  1. SuperD (A. Rockwood)
    1. Videó
  2. Marching surfaces (A. Rockwood)
  3. Baricentrikus paraméterezés
  4. Felületek illesztése, simítása és parametrizálása