3D számítógépes geometria 2
Elméleti blokk:
- Bevezetés
- Racionális görbék és felületek
- N-oldalú Bézier felületek
- Felületmetszések és lekerekítő felületek
- Hálóparaméterezés I
- Hálóparaméterezés II
- Proximity görbék
- Esztétikus görbereprezentációk
- Másodfokú Bézier-görbe monotonitás-teszt applet (Flash, forrás, újraimplementált Racket forrás)
- Class A Bézier-görbe & log-esztétikus görbe interpoláció applet (videó, Racket forrás)
- Diszkrét log-esztétikus spline interpoláció applet (videó, Julia forrás)
- Illesztés kényszerekkel I
- Illesztés kényszerekkel II
- Implicit felületek
- Implicit felületek illesztése
- Labelled fitting
- 3D nyomtatás
- Összefoglaló
- FormLabs
- Videók: Form 2, Form Cell, Fuse 1
- Négyoldalú spline felületek (quadrilateral surfaces, XSolid)
- Diszkrét geometriai algoritmusok és adatszerkezetek
- Ujjgyakorlatok + megoldások
- Példaprogram a nanoflann könyvtár használatára
- QuadMesh generálás
Gyakorlati blokk - hasznos algoritmusok:
- Bevezetés
- Lineáris algebra alapok
- Ujjgyakorlatok + megoldások
- Néhány algoritmushoz Julia forrás:
- Numerikus módszerek
- Ujjgyakorlatok + megoldások (gyökkeresés & optimalizálás)
- Ujjgyakorlatok + megoldások (numerikus integrálás & differenciálegyenletek)
- Néhány algoritmushoz Julia forrás:
Összefoglaló előadás
Hallgatói előadások (Önálló projektek kiírása és ütemezése):
- -
- -
- -
Korábbi hallgatói előadások:
- 2016
- 2018
- 2020
- 3D-s objektumok deformálása geometriai kényszerek figyelembevételével
- Optimális Delaunay háromszögelés
- Generative design
- Implicit és parametrikus felületek konverziója, és a Dupin cyclide
- Szabadformájú alakzatok tervezése poliéderek segítségével
- Mért ponthalmazok összevonása
- Lyukkitöltés S-patch felületekkel
Archívum (régebbi előadások):
- SuperD (A. Rockwood)
- Marching surfaces (A. Rockwood)
- Baricentrikus paraméterezés
- Felületek illesztése, simítása és parametrizálása