Grafikus játékok fejlesztése

Kategória: 
Választható

A tárgyat 2019 őszi félévben indítjuk újra, kellő érdeklődés esetén, de már D3D12 alapokon. Bár a tematika és a követelmények változatlanok (és a DirectX is marad ;) ), a technológia más belépési szintet követel meg. A tárgy még a korábbiaknál is elvetemültebb alacsony szintű kódolásban való elmélyedést fog igényelni. Kezdőknek nem javaslom, a Számítógépes Grafika tárgy hallgatása mellett saját GPU-s fejlesztési, grafikaprogramozási tapasztalat is elkel. A tárgy során gyakorlatilag egy minta-játékmotort rakunk össze, nulláról.
A tárgy azokat célozza, akik szereténének elmerülni a legújabb, alacsony szintű grafikus API-k mélységeiben a D3D12-n keresztül.
A tárgy a játékfejlesztésben használt alapvető grafikai ismereteket, az azokra épülő technikákat mutatja be gyakorlati példákon, DirectX/HLSL implementációkon keresztül. A hallgatók a grafikus kártya programozását, a legelterjedtebb, illetve legfrissebb grafikai algoritmusokat és trükköket ismerhetik meg, ezzel a játékfejlesztés hardver-közeli területén szerezhetnek szakértelmet. A tárgy ismerteti a játékfejlesztés nem szigorúan grafikai elemeit, a hálózati kommunikációt, fizikai szimulációt és az ütközés-kezelést, valamint az ezeket összekötő programstruktúrát is.
 
 

Képek: