Számítógépes grafika

Kategória: 
Bsc

Hírek:

A tárgy hivatalos honlapja a Moodle alatt található.

Tisztelt Hölgyek és Urak!

A dékánhelyettes úr körlevele értelmében a Számítógépes grafika kurzus jelen őszi félévben "aszinkron távolléti" formát vesz fel. Magyarul: Az előadás videókat, PPT-ket, on-line kvízeket és ellenőrző kérdéseket a moodle rendszerbe töltöttük fel, ahonnan a hallgatók tetszésük szerinti időpontban elsajátíthatják. A hallgatók moodle rendszerbeli regisztrációját az illetékesek (azaz nem én) el fogják végezni, jelenleg még úgy látom, hogy nem elérhető. 

A hivatalos információforrás a moodle vagy a neptun üzenet, ezeket mindenki köteles olvasni és követni. A teams igény esetén használható, de nem tekinthető hivatalos közleménynek.

A videók az MsStreams-en is megnyithatók:

https://web.microsoftstream.com/channel/1248e425-2690-4154-b501-ed4118973238

és a ppt-kel együtt erről a  tárgyoldalról is letölthetők.

Követelmények:

1. Új!!! A moodle kvíz kérdések 70%-nak megválaszolása (rossz válasz is számít). Minden anyagrész után van egy kvíz,  hetente mindig újat nyitunk meg, és minden kvíz kitöltésére 2 hetes ablakot adunk. 2 extra ponttal jutalmazzuk, ha valaki a kvízkérdések valamelyikében elsőnek hibát talál, feltéve, hogy részletesen megindokolja, hogy mi a hiba és mi lenne a helyes válasz. Egy kérdésnél csak az elsőt díjazzuk, viszont minden kérdés független verseny.

2. A három házi feladatból az adható 9 pontból legalább 3 pont elérése. A házi feladat értékelés a házi elbeszélgetésen vitatható (kéretik türelemmel lenni és csak ott vitatni).

3. A ZH bónuszpontokkal együtt legalább 12 pontos teljesítése. A ZH a helyzettől függően papír alapú vagy moodle teszt lesz (nyitott könyv, tipikusan randomizált számítás és többszörös választás, a kérdések a kvíztől diszkjunkt halmazból származnak). A szokásos módon a házipontokat bónuszkérdésekre lehet váltani, aminek helyes megválaszolása bónuszpontokat eredményez.

4. Felszólítás esetén a házi feladat elbeszélgetésen való személyes vagy virtuális megjelenés.

A házi feladat elbeszélgetést a ZH hetére szervezzük.

üdvözlettel:

Szirmay-Kalos László

Tematika:

A tárgy a vizuális számítástechnika (számítógépes grafika, gépi látás, virtuális valóság, játékfejlesztés) alapjait mutatja be. Az elméletet (projektív geometria, színtan, analitikus geometria, radiometria, kinetika/dinamika) rögtön gyakorlatba ültetve vezetjük be, implementációs platformként a C++ nyelvet, az OpenGL 3-as könyvtárat és a GLSL árnyalóprogramozási nyelvet használva. A tárgyat hallgató hallgatók megismerkedhetnek a 2D és 3D grafikus rendszerek felépítésével, az animáció és játékfejlesztés technikáival, a grafikus kártyák működésével és programozásával. A házifeladatokat elkészítő hallgatók pedig felfrissíthetik C++ programozási készségeiket és igazán izgalmas alkalmazásokat készíthetnek (Ne állj ellen a kísértésnek, csak a saját programoddal játsszál!).

  1. A tárgy tematikája. Miért ezt tanuljuk és miért így?
  2. Házi feladatok, követelmények
  3. Video válogatás a korábbi házik megoldásaiból
  4. Móricka keret a programokhoz (Visual Studio projekt, freeglut, glew, famework fájlok)
  5. Feladatgyûjtemény a ZH felkészüléshez 
  6. A 2018. évi ZH megoldása videó

Jegyzetek:

Szirmay-Kalos László, Antal György, Csonka Ferenc:
Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés
 
ComputerBooks, 2003. Elektronikus változat

Szirmay-Kalos László:
Számítógépes grafika
ComputerBooks, 1999. Elektronikus változat
Szirmay-Kalos László, Szécsi László, Mateu Sbert:
GPU-Based Techniques for Global Illumination Effects

Morgan and Claypool Publishers, 2008.
  Iványi Antal (szerkesztő):
 Informatikai algoritmusok, Eötvös Kiadó, 2004. (Fejezet: Számítógépes grafika),
(Chapter: Computer Graphics )
 

The red book: OpenGL Programming Guide

David Wolff:
OpenGL 4.0 Shader Language Cookbook