Számítógépes grafika

Kategória: 
Bsc

Hírek:

Tananyagok:

Tematika:

A tárgy a vizuális számítástechnika (számítógépes grafika, gépi látás, virtuális valóság, játékfejlesztés) alapjait mutatja be. Az elméletet (projektív geometria, színtan, analitikus geometria, radiometria, kinetika/dinamika) rögtön gyakorlatba ültetve vezetjük be, implementációs platformként a C++ nyelvet, az OpenGL 3-as könyvtárat és a GLSL árnyalóprogramozási nyelvet használva. A tárgyat hallgató hallgatók megismerkedhetnek a 2D és 3D grafikus rendszerek felépítésével, az animáció és játékfejlesztés technikáival, a grafikus kártyák működésével és programozásával. A házifeladatokat elkészítő hallgatók pedig felfrissíthetik C++ programozási készségeiket és igazán izgalmas alkalmazásokat készíthetnek (Ne állj ellen a kísértésnek, csak a saját programoddal játsszál!).

  1. A tárgy tematikája. Miért ezt tanuljuk és miért így?
  2. Házi feladatok, követelmények
  3. Kedvcsináló a geometriákhoz
  4. Video válogatás a korábbi házik megoldásaiból
  5. Móricka keret a programokhoz (Visual Studio projekt, freeglut, glew, famework fájlok)
  6. A 2020. évi házi keret Linux felhasználóknak (Thanks to Börcsök Barnabás)
  7. Feladatgyûjtemény a ZH felkészüléshez 
  8. A 2018. évi ZH megoldása videó

Jegyzetek:

Szirmay-Kalos László, Antal György, Csonka Ferenc:
Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés
 
ComputerBooks, 2003. Elektronikus változat

Szirmay-Kalos László:
Számítógépes grafika
ComputerBooks, 1999. Elektronikus változat
Szirmay-Kalos László, Szécsi László, Mateu Sbert:
GPU-Based Techniques for Global Illumination Effects

Morgan and Claypool Publishers, 2008.
  Iványi Antal (szerkesztő):
 Informatikai algoritmusok, Eötvös Kiadó, 2004. (Fejezet: Számítógépes grafika),
(Chapter: Computer Graphics )
 

The red book: OpenGL Programming Guide

David Wolff:
OpenGL 4.0 Shader Language Cookbook