Számítógépes grafika
Hírek:
Tananyagok:
Tematika:
A tárgy a vizuális számítástechnika (számítógépes grafika, gépi látás, virtuális valóság, játékfejlesztés) alapjait mutatja be. Az elméletet (projektív geometria, színtan, analitikus geometria, radiometria, kinetika/dinamika) rögtön gyakorlatba ültetve vezetjük be, implementációs platformként a C++ nyelvet, az OpenGL 3-as könyvtárat és a GLSL árnyalóprogramozási nyelvet használva. A tárgyat hallgató hallgatók megismerkedhetnek a 2D és 3D grafikus rendszerek felépítésével, az animáció és játékfejlesztés technikáival, a grafikus kártyák működésével és programozásával. A házifeladatokat elkészítő hallgatók pedig felfrissíthetik C++ programozási készségeiket és igazán izgalmas alkalmazásokat készíthetnek (Ne állj ellen a kísértésnek, csak a saját programoddal játsszál!).
- Házi feladatok, követelmények
- Kedvcsináló a geometriákhoz
- Video válogatás a korábbi házik megoldásaiból
- Móricka keret a programokhoz (Visual Studio projekt, freeglut, glew, famework fájlok)
- A 2020. évi házi keret Linux felhasználóknak (Thanks to Börcsök Barnabás)
- Feladatgyûjtemény a ZH felkészüléshez
Jegyzetek:
Szirmay-Kalos László, Antal György, Csonka Ferenc: |
|
Szirmay-Kalos László: Számítógépes grafika ComputerBooks, 1999. Elektronikus változat |
|
Szirmay-Kalos László, Szécsi László, Mateu Sbert: GPU-Based Techniques for Global Illumination Effects Morgan and Claypool Publishers, 2008. |
|
Iványi Antal (szerkesztő): Informatikai algoritmusok, Eötvös Kiadó, 2004. (Fejezet: Számítógépes grafika), (Chapter: Computer Graphics ) |
|
The red book: OpenGL Programming Guide David Wolff:
|