Technológiai platformok 1.
A tárgy célja, hogy biztosítsa azt a technikai tudást, ami egy játékszoftver fejlesztésének megkezdéséhez szükséges. A munkát egy széleskörűen elterjedt játékmotorra, a Unity-re építjük. A Unity elég flexibilis ahhoz, hogy sok stílusú játékot lehessen vele készíteni a legelterjedtebb platformokon. Felhasználóbarát felülete segít abban, hogy a kezdeti lépéseket komoly programozási háttér nélkül is megtehessék a hallgatók. A kurzus megadja az elméleti tudást a kezelőfelület mögött rejlő rendszer működéséhez, illetve mivel egy komplex projekthez jelentős egyedi viselkedést kell megvalósítani, ezért programozási tudást is ad. A tantárgy keretén belül elsajátítjuk a Unity rendszer bővítését C# programozási nyelv segítségével. Megismerkedünk a programozás és a C# alapjaival, illetve megcélozzuk az alapvető algoritmikus gondolkodás elsajátítását.
A kurzus elvégzése után a hallgatók képesek lesznek arra, hogy egy egyszerű virtuális valóság szoftvert (tipikusan játékszoftvert) hozzanak létre a Unity segítségével. Ismerni fogják a 3D virtuális világ kezelésének, animációjának alapjait. Rendelkezni fognak programozási alap ismeretekkel, képeses lesznek megítélni az egyes munkafolyamatok komplexitását, a Unity rendszer korlátait és a bővítés melletti lehetőségeit, illetve az erre fordítandó erőforrásigényeket. A elméleti tudásnak köszönhetően a rendszer biztos használatára lesznek képesek a kurzus végén.