3D-s számítógépes geometria
Ezt a honlapot már nem frissítjük. A legújabb diasorokat és más anyagokat a Moodle rendszeren érhetik el.
Instrukciók a régi appletek megnyitásához
Slide-ok:
-
(a) Bevezetés
- Parabola geometriai definíciója: szemléltető applet
- Appletek: görbék és felületek (bugreport: kovika@iit.bme.hu)
- Régi appletek: görbék és felületek
-
(a) Háromszöghálók
(b) Háromszöghálók
- Inkrementális Delaunay-algoritmus: szemléltető PDF, EPS forrás
- Hullámfront (Fortune) Voronoi algoritmus: szemléltető appletek (Tcl/Tk [útmutató], Silverlight (Kovács István))
- Progresszív háló videók (H. Hoppe honlapjáról): Cessna, Dragon, Teapot, Grand Canyon
- Háromszögháló simítás animációk: sárhányó, saroklekerekítő felület
-
(a) Tesztkörnyezet I
-
Görbék és felületek I (Bézier)
-
Görbék és felületek II (B-spline)
-
Folytonos geometriai algoritmusok
- Bézier-, B-spline- és NURBS-görbe kiértékelések
- Bézier-felület a tesztkörnyezetben
- További B-spline algoritmusok - csomóbeszúrás, projekció, interpoláció
- B-spline görbék módosítása
- A teljes Bézier/B-spline osztály forrása, és egy lightweight könyvtár alapvető geometriai operációkra
- Két egyszerű modell
- Házifeladatok
- Pontok interpolációja B-spline görbékkel
-
- Felosztásos görbék: szemléltető applet, Lisp forrás
- Felosztásos felületek: videó a YouTube-on, egy másik videó, és egy szemléltető applet forrással (Kiss Ákos)
- T-spline-ok: videó a YouTube-on
-
Blender alapismeretek [kimaradt]
-
Illesztés kényszerekkel [kimaradt]
-
Felületi algoritmusok (metszések, ofszetek, lekerekítések) [kimaradt]