Önálló projektek
Minden önálló projektnél elvárás:
- Angol nyelvű szakirodalom feldolgozása (a cikkek megtalálhatóak
itt)
- Prototípus implementációja
- Kiselőadás
Pythagorean hodograph curves
- R.T. Farouki: Pythagorean-Hodograph Curves,
chapters 16-17 & 21
- 2D PH-görbék megjelenítése és módosítása
- Ívhossz megjelenítése (real-time update)
- Offset görbék megjelenítése
- Megjelenítésnél Bézier kontrollpontok ki/be kapcsolása
- Megjelenítésnél görbületi fésű ki/be kapcsolása
Constrained triangulation [Horváth István]
3D triangulation of point clouds
Adaptive tessellation of implicit surfaces
Progressive mesh [Haragos Gergő]
(Pseudo-)harmonic interpolation [Simon Zoltán]
Bézier triangles [Tomcsányi Gergely]
- J. Hoschek et al.: Fundamentals of Computer Aided Geometric Design. AK Peters, 1993. (6.3-as fejezet)
(a megosztott könyvtárban az eredeti német kiadás van - szükség esetén bescannelem az angolt)
- GUI programban két módosítható Bézier háromszög
- Tetszőleges fokszám
- Gombnyomásra G1 folytonosság biztosítása a kettő között
S-patch
Kúpszeletek közelítése polinomokkal
- M.S. Floater: An O(h^2n) approximation for conic sections
- GUI programban kúpszelet megjelenítése (3 CP + középső súly csúszkával)
- n-edfokú polinomiális közelítés + CP-k megjelenítése (n állítható)
- átlagos és legnagyobb hiba kiírása
- gömb és/vagy tórusz közelítése (nem kell GUI, elég mesht generálni)
N-oldalú interpoláló felületek
- J.A. Gregory: N-sided surface patches. In: The Mathematics of Surfaces, 1986.
- A cikkben szereplő 2 reprezentáció közül elég az egyiket
- Határgörbék + keresztderiváltak Bézier-jellegű struktúrából (“Sabin-net”)
- GUI programban módosítható kontrollpontok
Interpoláció nem-interpoláló felosztásos felületekkel