Folyadék szimuláció
A fizikai alapú szimuláció tipikusan nagy számításigényű probléma. Sok esetben az alkalmazott szimulációs algoritmus jól párhuzamosítható, ezért a grafikus hardver alkalmazása gyorsabb szimulációt vagy nagyobb problématér kezelését teszi lehetővé.
Az előadás keretében bemutatjuk a folyadékok áramlásának szimulációjára alkalmazott Navier-Stokes egyenletnek iteratív megoldását, és a GPU-n történő implementáció egy lehetséges megoldását.
Képek:
![](http://cg.iit.bme.hu/portal/sites/default/files/oktatott-targyak/gpu-altalanos-celu-programozasa-gpgpu/folyadek-szimulacio/density1.png?1304685872)
![](http://cg.iit.bme.hu/portal/sites/default/files/oktatott-targyak/gpu-altalanos-celu-programozasa-gpgpu/folyadek-szimulacio/density2.png?1304685877)
![](http://cg.iit.bme.hu/portal/sites/default/files/oktatott-targyak/gpu-altalanos-celu-programozasa-gpgpu/folyadek-szimulacio/velocity.png?1304685886)
![](http://cg.iit.bme.hu/portal/sites/default/files/oktatott-targyak/gpu-altalanos-celu-programozasa-gpgpu/folyadek-szimulacio/pressure.png?1304685893)