Inkrementális 3D képszintézis
Tesszelláció. Modellezési transzformáció. Nézeti transzformáció párhuzamos és perspektív vetítés esetén. Vágás homogén koordinátákban. Takarási probléma a képernyőkoordináta rendszerben: triviális hátsó lap eldobás, ray-casting, z-buffer algoritmus. Lokális illumináció. Gouraud árnyalás. Phong árnyalás. Textúrázás.
- Videó: 3D Inkrementális képszintézis áttekintése
- Videó: Geometria átadása a GPU-nak
- Videó: Objektumok transzformálása és vágása
- Videó: Láthatósági és árnyalási algoritmusok
Képek:
![](http://cg.iit.bme.hu/portal/sites/default/files/oktatott%20t%C3%A1rgyak/sz%C3%A1m%C3%ADt%C3%B3g%C3%A9pes%20grafika/inkrement%C3%A1lis%203d%20k%C3%A9pszint%C3%A9zis/keeroygrafika.jpg?1523463263)