Books

Szirmay-Kalos László, Szécsi László, Mateu Sbert:
GPU-Based Techniques for Global Illumination Effects

Morgan and Claypool Publishers, 2008.
  Szirmay-Kalos László (editor):
Theory of Three Dimensional Computer Graphics

Publishing House of the Hungarian Academy of Sciences, 1995, p 430.

Szirmay-Kalos László, Antal György, Csonka Ferenc:
Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés
 
(Three-dimensional graphics, animation and game development)
ComputerBooks, 2003. Elektronikus változat

Szirmay-Kalos László:
Számitógépes Grafika (Computer Graphics)
ComputerBooks, 1999 Elektronikus változat
Kondorosi Károly, László Zoltán, Szirmay-Kalos László:
Objektum-orientált szoftverfejlesztés
(Object-oriented software development),

ComputerBooks, 1997. Elektronikus változat
Szirmay-Kalos László:
Monte-Carlo Methods in Global Illumination, script,
Institute of Computer Graphics, Vienna University of Technology, 1999
 

Szirmay-Kalos László:
Photorealistic Image Synthesis Using Ray-bundles,
D.Sc. dissertation, submitted to the Hungarian Academy of Sciences, 2000