[Vissza a CD főoldalra]
|
|
OpenGL anyagok |
Az OpenGL C nyelvű könyvtári függvényeket szabványosít, amelyekkel valósidejű háromdimenziós animációt használó alkalmazásokat lehet fejleszteni. A szabványos felület elfedi az alkalmazás elől az alacsony szintű megvalósítás módját, így egyformán használható hardver támogatással és anélkül. OpenGL megvalósítások szinte minden számítógéptípuson és operációs rendszeren léteznek. A szabványt eredetileg a kaliforniai Silicon Graphics cég hozta létre általános céllal. Jelenleg a független OpenGL szervezet tartja karban, amelynek több nagy cég is tagja. Az OpenGL felület az operációs rendszer része Windows 95, 98, NT esetén és a legtöbb Silicon Graphics számítógépen. A /opengl könyvtár alkönyvtárainak tartalma: |
|
Dokumentáció: |
|
./dok/opengl12.pdf | Az OpenGL 1.2-es változatának teljes programozási kézikönyve PDF formátumban |
./dok/dtasheet.pdf | Adatlap (rövid összefoglaló) az OpenGL-ről |
./dok/overview | HTML összefoglaló fóliák az OpenGL programozásáról |
./dok/lighting | HTML fóliák az OpenGL-ben használt megvilágítási modellekről |
OpenGL megvalósítások: |
|
./sgi_sdk/csomag | Silicon Graphics OpenGL SDK for Windows 95/NT (Korábban Cosmo OpenGL). Visual és Borland C++ fordítók segítségével fejleszthetünk OpenGL alkalmazásokat. |
./sgi_sdk/dok | Az SDK által telepített dokumentáció itt kicsomagolva is elérhető. |
./mesalib | Mesa OpenGL forráskód. Ez az ingyenes könyvtár hivatalosan nem teljesíti
az OpenGL szabványt, de gyakorlatilag minden funkció rendelkezésre áll,
így kitűnően használható. Sok platformon lefordítható (Win95/NT, Linux,
Silicon Graphics gépek, stb.), PC-n a legtöbb esetben támogatja a 3D gyorsítókártyákat
is.
Windows 95/NT alatt Visual C++ fordító kell a lefordításához, UNIX platformokon gcc szükséges. |
./glut | A Mark Kilgard által készített glut könyvtár 3.7-es változatának
forráskódja. Ez a könyvtár a hagyományos OpenGL funkciókat egészíti ki
platformfüggetlen ablakozó és eseménykezelő rendszerrel. Szintén
tartalmazza a gle könyvtárat, amely OpenGL objektumok torzítását,
csavarását, stb. teszi lehetővé. Sok példa van hozzá.
Windows 95/NT alatt Visual C++ fordító kell a lefordításához, UNIX platformokon gcc szükséges. |
Példaprogramok: |
|
./peldak | Rengeteg OpenGL és glut példaprogram forrással, és Win95/NT alá lefordítva, azonnal futtatható változatban. |
./sgflight | A Silicon Graphics számítógépekről ismert repülőgépszimulátor program Windows 95/NT alá. |